Sempena program CSR: Ilmu Mengubah Destini (IMD) PTAR 2018  anjuran Perpustakakan Tun Abdul Razak UiTM Shah Alam, Perpustakaan UiTM Cawangan Melaka dan Bahagian Teknologi Pendidikan Negeri Melaka satu Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah IR 4.0 adakan diadakan seperti ketetapan berikut:
Tajuk : Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah IR 4.0
Tarikh: 27-30 Mac 2018
Tempat: Avilion Legacy Hotel, Melaka


Bengkel ini merupakan siri ke-8 diadakan di bawah Program CSR: Ilmu Mengubah Destini (IMD) 2018 dimana peserta kursus kali ini adalah dikhususkan kepada Guru-guru Pusat Sumber Sekolah Menengah dan Rendah di Melaka

Pada tahun 2017, bengkel ini telah dianjurkan dengan jayanya pada 23 hingga 25 Mei 2017 bertempat di Hotel Tok Aman Bali Beach Resort, Pasir Puteh, Kelantan bagi Guru-guru Pusat Sumber Sekolah di Kelantan

Penganjuran ini adalah bertujuan untuk meningkatkan kualiti pengurusan pusat sumber sekolah-sekolah menengah dan rendah Negeri Melaka. Di samping itu, membentuk sikap pembudayaan pembelajaran sepanjang hayat, budaya ilmu dan budaya membaca kalangan warga sekolah terlibat.

Antara objektif Bengkel Pengurusan Pusat Sumber Sekolah IR 4.0 :

  • Memberikan pendedahan berkaitan pentadbiran Pusat Sumber Sekolah yang cemerlang menjurus ke arah IR 4.0
  • Pengajaran berkaitan penggunaan teknologi ICT dalam memperolehi sumber maklumat dalam persekitaran Pusat Sumber Sekolah. 
  • Pentadbiran dan pengurusan Pusat Sumber Sekolah di laksanakan dengan cara yang professional berdasarkan kepada piawaian. 
  • Menjadikan Pusat Sumber Sekolah sebagai pusat ilmu dengan koleksi yang mantap dan diurus dengan baik. 
  • Membolehkan guru Pusat Sumber Sekolah  mendapat pendedahan dan  kemahiran diri dalam kaedah mengkatalog dan mengkelas bahan-bahan perpustakaan.

Maklumat lanjut

http://imdptar.blogspot.my/2018/03/bppss-ir40-melaka.html

Like & Follow Us

Post a Comment

Terbaru Lebih lama